آموزش بازاریابی و فروش

فروش کتاب های تخصصی

آموزش بازاریابی و فروش

فروش کتاب های تخصصی

اصطلاح بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) از دو دهه پیش تاکنون به عنوان زیرمجموعه‌ای از مدیریت بازاریابی و نیز مدیریت تبلیغات مورد اشاره قرار می‌گیرد.
CEO https://modireforosh.ir

برند چیست؟ و برندسازی

تیم تحریریه | جمعه, ۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۶ ب.ظ

برند چیست؟

برند بنابه تعریف انجمن جهانی بازاریابان آمریکا عبارت است از نام ، نشان،عبارت ، طرح یا ترکیبی از اینها که موجب شناسانده شدن کالاها و خدمات یک شرکت در اذهان عموم و متمایز شدن آنها از کالاها و خدمات مشابه می گردد. جان میلر برند را نام یا نمادی که سازمان ها آن را با هدف ارزش آفرینی برای ذی نفعان مورد استفاده قرار می دهند تعریف می کند.

چرا برند ها از اهمیت بالایی برخوردارند؟

اهمیت برند در دنیای امروزی بیش از پیش احساس می‌شود. برخی از دلایل اهمیت برندها عبارت‌اند از:

بازاریابی محصول چیست؟

بازاریابی محصول چهار رکن اصلی آمیخته بازاریابی یعنی محصول ، قیمت ، ترویج و مکان را در بر می گیرد.بازاریابی محصول یعنی معرفی و ترویج یک محصول یا خدمت به بازار هدف از طریق روش ها ، مسیر ها و وسایل گوناگون.

هویت برند چیست؟

بنا بر تعریف انجمن بازاریابی آمریکا، برند یک «نام، عبارت، طرح، نماد یا هر مشخصه‌ای است که یک ارائه‌دهنده‌ی کالا یا خدمات را از دیگر ارائه‌دهنده‌ها متمایز می‌کند». هویت برند شما نمایانگر اعتبار شرکت شماست و رویکردها، ارزش‌ها، اهداف، توانایی‌ها و تمایلات شرکت شما را مشخص می‌کند.

هویت برند شما چیزی است که این برند می‌خواهد بگوید، ارزش‌هایی است که برای آن اهمیت قائل است، اینکه شما چگونه بین مفاهیم برندتان ارتباط برقرار می‌کنید و احساسی که شما دوست دارید مشتری‌هایتان وقتی با شما وارد داد و ستد می‌شوند داشته باشند. همان‌طور که جف بیزوس می‌گوید:


هویت بصری برند

هر ایما و اشاره ای ( بینایی ، صدا ، لمس ، طعم یا بو) مورد استفاده برای منعکس کردن رابطه بین شما و مخاطبتان Brand artifact نامیده می شود.Artifact  در اشکال مختلف آمده است. به طور مثال لوگو می تواند حامل هویت بصری برند باشد.

در یک بازار مملو و محصور در پیشنهادات ارزشی رقابتی ، هر بیزینسی در تلاش برای ایجاد یک مارک و نشان قدرتمند تجاری می باشد. سازمان هایی برنده هستند که آرم تجاری و لوگوی خود را با ایجاد ارزش های مشترک با مخاطبانشان بسازند و نه با تلاش صرف برای حفظ و برجستگی یک لوگو. لوگو باید به چیزی بسیار بزرگتر از خودش متصل باشد؛ یعنی رابطه یعنی خلق هویت بصری برند.

برندسازی چیست؟

برندینگ یا برندسازی ، فِعلی است که در نتیجه آن سطح احساسی و عاطفی مرتبط با یک محصول یا خدمت (شرکت ) افزوده می شود، بدین وسیله ارزش آن برای مشتریان و سایر ذی نفعان افزایش می یابد. این محققین ارزش یک برند را به طور معناداری مرتبط ب دلبستگی احساسی ذی نفعان ( مشتریان) نسبت به برند می دانند و بر اهمیت ایجاد چنین ارتباطی تاکید ویژه دارند. بسیاری از تحقیقات اخیر بازاریابی مصرف کننده ، به نتایج ثابتی در مورد اصول برندسازی احساسی رسیده اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی