۱.مردم خریدار منفعت هستند
مردم محصول را خریداری نمیکنند بلکه نتایجی را که آن محصول ارائه میدهد، میخرند. فرآیند شناسایی مشتری ایدهآل خود را با تهیه لیستی از تمامی فوایدی که مشتریان از استفاده از محصول یا خدمت شما میبرند، آغاز کنید.
مسابقه «تقسیم نوشابه»
مسابقه «تقسیم نوشابه» فقط با اضافه کردن اسامی شخص به بطریهای نوشابه کوکاکولا باعث افزایش ۴ درصدی در فروش شد. آنها نیاز مردم برای شخصیسازی را جذب کردند، هیچ چیزی مانند نوشیدن یک نوشابه با نام خودتان روی آن نیست.
۲. مشتری خود را به روشنی تعریف کنید
چه کسی احتمال دارد که محصول شما را بلافاصله خریداری کند؟ از آن مشتری یک شمایل بسازید.
سوالات خاص بپرسید:
۱.چند ساله هستند؟
۲. آیا مونث هستند یا مذکر؟
۳. آیا فرزند دارند؟
۴. درآمدشان چقدر است؟
۵. آیا تحصیلات دارند؟
۳. مشکل را به روشنی شناسایی کنید
مشتریتان چه مشکلی دارد که شما میتوانید آن را حل کنید؟ اگر مشتریتان را به درستی شناسایی کرده باشید، این افراد برای حل مشکلشان به شما پول میپردازند.
گاهی مشکلات روشن و واضح هستند
گاهی مشکلات آشکار یا روشن نیستند
گاهی مشکلی برای مشتری وجود ندارد
اگر مشکلی وجود نداشته باشد، مشتری محصول شما را خریداری نخواهد کرد.
۴. امتیاز رقابتی خود را ایجاد کنید
شما امتیاز رقابتی خود را تعریف میکنید، دلیل خرید محصولات و خدماتتان را از نقطه نظر فواید، نتایج یا پیامدهایی که مشتری با خرید محصول یا خدماتتان از آن لذت میبرد و با خرید از رقیبتان آن مزایا را به دست نمیآورد.
منبع : استراتژی